Thursday 8 September 2011

Hari Raya hari bergembira .. yeayyy ..



Assalamualaikum readers ..

Hehe .. macam ramai je readers blog kerdil ku ineh kan .. hiiii .. tapi oklaah .. stats naik gak walaupun dan berabad sudah ku tidak mengupdate blog .. ok lah dari nan hadoo kan .. heee .. sekarang ni saya tengah keboringan dan keseorangan dan juga kelaparan sebab kawan2 serumah semua xde .. sob2 .. sorang balik kampung jumpa bofpren, sorang ag balik bandor jumpa mak, dan sorang ag MIA .. xtau pegi mane .. so waktu tengah lapang beginih .. eloklah saya memanjakan blog lov3 Cint@ ini .. yeahhh .. apelagi ni kan masih bulan raya .. entry raya laa kan .. siokkk ..


macam biasalah saya raya kat kampung saya di Jalan Dato Lundang, Kota Bharu, Kelantan .. exceli xberapa kampung pun .. kampung ditengah bandar .. sebab saya ni xde kampung .. memang lahir2 kat sini .. ma n abah pun memang lahir kat KB jugak .. sebab hari ni saya dengan bersemangat berkobar2 untuk update so saya akan cerita sepanjang beraya dan bersuka ria dari raya pertama sampailah raya ke empat .. dan saya juga akan berkongsi gambar2 yang comel lagi ciut miut .. ok perasan ..

muka gumbira dipagi raya ..
sila abaikan laptop yg tengah menunjukkan skrin facebook itu .. haha 

raya pertama saya pakai jubah modern beli kat Modish Mode House .. mula2 macam xberkenan sangat sebab kosong so konon2 nak jahit manik la kat pergelangan tangan dan leher tu .. tapi disebabkan kesuntukan masa dan sifat mazmumah saya iaitu malas .. so xdela manik .. kosong pun daku tetap ayu dipagi raya .. ok sekali lagi perasan .. raya pertama masak nasik dagang dengan kari ayam, gulai ikan aya dan jugak udang .. kalau xtau ape tu ikan aya silalah google sendiri .. hehe .. and ofcoz laa bukan saya yang masak .. tapi kakak saya .. dia seorang chef yang hebat .. nak makan ape .. cakap je .. semua boleh .. aduuhh .. bila teringat rasa lapar yang amat laa pulaakkss .. cis betul perut ni ..

bersama adam yang encem .. suruh buat peace tapi entah ape dia buat ..  tapi mukaku begitu bolaatnyaa .. 

adik2 ku dan anak sedaraku ..

Raya kedua xde ape yang special .. sebab menunggu kepulangan abangku dari KL .. die keje raya pertama so raya kedua bru bertolak balik KB .. tapi ofcoz la kan saya keluar beraya bersama teman2 dan buah hati tersayang kan .. hehe .. seronok banget dapat kumpul ramai2 .. almaklumlahh dah lama benar rasanya tidak kun pulang ke kampung .. cis .. ayat skima nak mampus ..haha .. tapi kawan2 pun bukan ade kat KB gak .. diorang pun still belajar lagi .. area2 kl gak ..

bersama ain dan bella .. 
Raya ketiga makan roti jala plak .. kebetulan sambut besday anak sedara yg ke tujuh .. roti jala pun kakak saya jugak yang masak .. sedappp .. makan sampai ulang2 .. xtau berapa kali .. hehe .. dan hari ni jugak lah saya pegi beraya rumah bakal mak mertua .. hihihi .. tapi xde gambar .. sebab sebok control ayu dan jugak buat2 rajin .. haha ..

aleya dengan kek besdaynya ..

Raya keempat lah amat sibuk dan busy sekali .. pagi keluar pegi kbmall dengan mr.bofren .. beli barang2 wat bbq malam nanti .. sebelum tu jalan2 dulu usya2 barang .. pastu sampai rumah je .. semua dah siap2 nak pegi open house rumah pak sedara .. dan saya tanpa berlengah dan xmandi pun turut bersiap sama .. haha .. exceli ayam kakak saya dah perap .. saya cuma beli air dan hotdog je .. balik dah petang siap2 untuk proses membakar pulak .. dan ofcoz mr.bofpren pun datang .. heeee .. letih laa pulok menaip neh .. gambar2 lepas ni secara random jelaa yee .. jari jemariku memerlukan rehat plak ni .. hehe ..

posing sakan .. haha

adam yang bajet ensem disitu ..

sesat .. orang pakai baju melayu dia pakai jeket .. ish2 ..


No comments: