Saturday 28 July 2012

My own business ~ Beautiliciuos ..


Assalamualaikum ..


Saya dan kawan baik saya baru sahaja memulakan perniagaan online makanan dibawah nama Beautylicious seperti apam polkadot, homemade chocolate, kek karemel pelangi dan beberapa jenis lagi akan diberitahu kelak .. sekarang kami memulakan tempahan untuk apam polkadot sahaja dahulu ..


Alhamdulillah, buat permulaan kami dapat reaksi yang agak mengalakkan dari rakan-rakan facebook .. Cuma yang agak pening bila dapat tempahan dari pelanggan yang jauh dan perlu dipos .. saya mahupun kawan saya tak ada pengalaman dalam bidang ini jadi saya agak risau memikirkan macam mana nak pos .. tak rosak ke nanti ya .. hmmm ..


Contoh tempahan apam polkadot yang sedia untuk di deliver ..


Kalau ada readers yang ada pengalaman buat business online makanan macam ni bolehla tolong saya ya .. Macam mana nak pos dan guna apa jenis courier .. Untuk sesiapa berminat untuk tempahan boleh email kat nanaqaseh@gmail.com .. Saya menyediakan khidmat penghantaran di area kajang/bangi sahaja .. Area Putrajaya boleh dipertimbangkan kalau tempahan dalam kuantiti yang banyak ..


4 comments:

Unknown said...

nana, kpah penah order choc moist kat kwn. then dia bungkus dalam tupperware, then seal elok2.dia guna pos laju ja time tu.rasanya compared to choc moist, apam ni lagi tahan lama kot.sbb pos laju selalunya makan masa sehari dah sampai dah depan pintu.kecuali la kalau post pada yg hari esoknya tu cuti. :)

Nana Hussin said...

ooo yeke .. kak pah dapat tu elok lagi la kan??nana packaging dlam kotak yg mcm kotak kek tu .. tu yg tak yakin .. tapi boleh try dulu la kan .. xcuba xtau .. hehe

Unknown said...

time dpt choc moist tu penuh semut. -__-" tapi kpah penah order macaroons jugak.kan dia rapuh.so depa letak span so that tak senang pecah.yg tu xdak semut sbb dia seal elok2.lekat selotape keliling.
kalau apam ni,tak sesuai kot kalo letak dalam kotak kek tu.sbb pos laju jenis hempap2 ja brg2 semua.apa2 pon try la dulu kot.all the best nana!

Nana Hussin said...

waaaaa .. xnak la camtu .. hehe .. kawan ada suggest private courier cam skynet .. mayb try yg tu la .. nana tukar packaging untuk pos pada tupperware yg biskut tu .. dalam fb page ada nana letak gambar .. rasanya ok la kot kalau pos dlm tu ..