Tuesday 29 March 2011

Facebook kena hack !!

gempaq je ann pic pun .. :))

skrg ni bnyk kes acc facebook kna hack .. saya pun kna jugak .. mmg sakit hati .. tgh best2 on9 tup kluar msg .. PLEASE LOGIN ..bile login balik kuar lagi msg YOU ENTER AN OLD PASSWORD .. grrrrr!!!!!

kes saya ni bukan skali .. bnyk kali .. entah ape sbb la si hacker taik kucing tu hack saya punye acc .. saya bukan sape2 pun .. haiizzzz .. heran btul .. ntah brape kali saya reset password saya pun dah lupa .. kejadian ni berlaku awal feb lepas .. mmg tension tahap gaban .. +.+

first time kna mmg gelabah tahap cipan .. ape lagi sy terus la ngadu kat encik google .. klik n klik n klik then  tau laa cara nk reset blk password ..

reset password ni sebenrnya  bnyk kegunaan die .. 
untuk org yg lupa password .. yg lupa id .. dan yg penting skali utk yg acc die kna HACK .. ni saya kongsi cara nk reset password .. mgkin bagi yg tau benda ni senang je ann .. tapi bagi yg xtau .. nagis xberlagu jelaa lau acc facebook kna hack .. =.=

Cara nak reset yahoo account ~!!
  1. Mula2 reset password yahoo ..  kat sign up page tu kan ade tulis I CAN'T ACCESS MY ACCOUNT .. haaa klik kat situ .. 
  2. Pastu pilih My account may have been compromised ..
  3. Pastu masukkan yahoo id ngan code yg tertera kat situ .. tgk code tu elok2 nanti xleh g stage strusnye .. hehe ~
  4. Jawab soalan yg pertama dan kedua .. kalau yang lupa security answer tu hmm xdapek la den nk nolong .. and hati2 jugak sbb lau jwb salah lebih dari 12x acc anda akan diblog oleh yahoo selama 12 hours ..
  5. Ble dah dapat jawab dua2 soalan cepumas tu maka bolehlaa masukkan password baru utk acc yahoo anda yee .. 
Dah dapat acc yahoo so boleh la reset password facebook plak ~!!

  1. Klik kat Forget your Password kat login facebook page tu ..
  2. Masukkan email yg telah berjaya direset tadi .. :))
  3. Bile dah sah kuar page fb kite tekan la butang reset password ..
  4. Nanti fb akan request code untuk reset password.
  5. Code tu fb akan antar kat yahoo email yg kite reset tdi tu laaa =.=
  6. Ble dah masukkn code tu boleh laa tukar balik password facebook kite .. :))
yeaaayyy ~!!! senang je kan .. lepas ni kalau acc kna hack jngn la nagis dulu .. try reset passwd dulu k .. saya buat mcm ni laa .. bnyk kali jugak saya kna hacked .. sampai yahoo acc saya xdapat nk diselamatkan lagi .. sob2 .. sedey .. :(
naseb baik fb berjaya diselamatkn sbb saya tukar email baru .. :D

No comments: