Wednesday 30 March 2011

anak angkat vs anak haram ..

tgh duk layan fb ptg2 camne adela sorang kawan saya post pasal anak angkat ataupun anak haram .. kenapa xboleh bin kan atau binti kan pada bapak angkat tu .. mmg hot la ann topic ni .. paanaazzz ..



ape yang saya tau la kan .. mmg hukum xboleh bin kan selain dari bapak kandung .. mengikut ustad saya la kan .. wanita hamil luar nikah xboleh kawin .. walaupun dengan pasangan yang buat dia hamil tu .. 



ade stngah plak ckp boleh kawin tp xafdal .. then anak yg dikandung tu boleh dibin kan bapanya sekiranya belum cukup 3 bulan .. hmm xtau laa .. kna tnya yg lebih berilmu n tau ..


ustad saya ckp lgi .. pompuan yg pregnant xleh kawin kna tggu lepas habis pantang dulu .. ni kes bukan bapak kandung laa .. sbb xnak nanti ada syak dan masalah dikemudian hari ..



kesian tu mmg la kesian kan .. sbb nanti mesti org sekeliling akan rasa pelik kenapa berbin kan Abdullah .. kalau budak2 plak kna ejek ngan rakan2 .. masa kelas agama dulu selalu la jugak kwn tnya ustad pasal ni .. 



ustad cakap hukuman ni bukan utk hukum budak tu .. sbb budak tu xberdosa .. ni hukuman pada ibu bapa budak tu .. kalau anak perempuan pulak xboleh walikan bapak nya .. xsah .. kna guna wali hakim bile nak kawin ..




saya pun xtau sngt pasal ni ..maaf la kalau saya salah .. cuma nk berkongsi ape yg saya tau .. kalau ade salah boleh lah bagi tau n kongsi dengan saya .. :))





cute sngat okeee ~!!! nak baby mcm ni .. :))




No comments: