Friday 17 February 2012

Friday Morning ..

Assalamualaikum ..



Pagi ni saje je nak membebel .. bukan ade ape pun nak update .. tapi sebab dah tak ade keje kat office .. tapi kannn .. bukan i pemalas ok .. i dah siapkan keje i .. hari ni belum ade ape- ape request atau pun report .. So masa terbuang begitu sahaja baiklah diisi dengan benda yang berfaedah kan .. macam berfaedah je update blog ni .. hehe ..



Bila dah keje ni jadual pun dah lain .. bangun pagi-pagi .. wajib paling lewat 6.30 pagi .. kalau dulu time blaja lain .. bila kelas tak ada .. boleh tidur sampai puas hati .. tapi bila dah di alam pekerjaan ni .. kena manage time betul-betul .. kalau tak habis laa .. keje kemana .. i pun tak tau kemana .. hihik .. alaaa .. bangun pukul 6.30 pun nak bising ke??? hmm bukan macam tulaa .. ape yang saya nak cakap kat sini .. penting nya manage time .. yelaa saya kan pergi kerja naik komuter .. sape sape yang biasa naik komuter tau la macam mana jadual komuter ni .. bukan betul pun .. kejap delay .. kejap batal .. kita tak boleh nak agak .. so kena bersedia lah ..



dari rumah nak pergi ke stesen komuter tak jauh pun .. dalam 15 minit .. tapi kalau jam tu amik masa jugak la siket .. rumah saya kat sungai chua kajang , so saya boleh ambik tren dari stesen UKM atau stesen Kajang .. dua-dua pun lebih kurang je jarak sebenarnya .. tapi sekarang ni sebab MA tengah ada kursus kat UKM so saya naik tren dari stesen UKM ..



Rutin harian saya macam rotate je .. buat benda yang sama .. nak kata tak ade life tu tak jugak la .. sebab saya paling lewat pun balik pukul 6.30 .. cuma bila balik tu dah penat sangat .. so tak ade la nak keluar ke hape ke .. kadang-kadang nak masak pun malas .. tapi sebab saya kadang-kadang tak lunch so terpaksa masak jugak la walaupun benda yang simple .. makan kat luar kadang-kadang boleh la .. hari-hari mau robek poket ni haa .. gaji tak masuk lagi wooo ..



Saya ni kan, dah la first time naik komuter secara konsisten .. betul ke ayat ini ?? haha .. ape yang saya nak cakap naik tren hari-hari laa .. kalau dulu memang susah la nak naik tren .. sebulan sekali pun susah .. sebab saya tak suka nak bersesak-sesak dalam tren tu .. bukan nya berlagak ke ape .. tapi memang tak suka kot .. tapi sekarang saya cuba untuk menyukainya .. hahaha ..



Bila naik tren ni kan, macam-macam ragam saya jumpa .. kesian ada, kelakar pun ada, geram pun ada .. masa training dulu saya hamba yang bodoh lagi hina ini .. tak tau kalau dari sentul boleh turun di stesen putra dan exchange tren ke seremban kat sini .. tapi diriku yang bodoh ini .. exchange kat kl sentral .. memang tak dapat la derr .. kl sentral penuh setiap hari .. 3 hari training tu .. memang selalu balik lewat .. ada sekali pukul 10 baru sampai rumah .. nak nanges tau bila tren sampai tapi tak boleh naik .. tren ke-4 barulah boleh naik ..



Tapi selama 3 hari tu macam-macam yang saya lalui .. first sekali masa nak turun dari tren untuk exchange .. orang ramai dah penuh tunggu di platform .. masa tren berhenti, betul-betul depan mak cik india ni .. lepas tu ada la sorang mak cik melayu .. dah tua tapi dia ala-ala tomboy or pengg gitu .. rambut pendek, pakaian macam lelaki pakai topi .. tapi duk kat ladies coach jugak .. tak jantan la macam tu kan .. haha .. dan ceritanya macam ni .. bila pintu tren terbuka, mak cik india tu memang tak boleh nak undur dah .. sebab penuh dengan orang .. lepas tu orang belakang pulak tolak-tolak .. alkisahnya mak cik tomboy tu pegi tumbuk mak cik india tu sambil pekik .. woiii .. tepi la siket orang nak keluar .. bodoh punya india !! gedebus-gedebus dia tumbuk .. lepas tu tak puas hari dia tendang pulak mak cik india tu dari belakang .. kesian gila dengan mak cik india tu .. dia tak salah pun .. dah tren berhenti betul-betul depan die .. orang ramai semua terkena .. ganas betul mak cik tomboy tu ..




Kes yang kedua ni pulak pasal pak cik cina pulak .. dalam umur 50 an macam tu laa .. masa ni pun orang ramai gila tunggu kat platform .. pastu berebut-rebut nak naik .. lepas tu pakcik ni nak naik la .. tapi masa tu dah penuh sangat .. saya pun tak boleh masuk time tu .. bila pakcik tu nak masuk .. orang dalam tren tu tolak sebab ladies coach kan .. semua perempuan .. so mestilah diorang xnak berhimpit dengan lelaki .. tapi pakcik tu nak masuk jugak .. sambil cakap .. " kesian la kat orang tua .. nak naik" .. saya memang kesian la dengan pakcik tu .. tapi nak buat macam mana kan .. orang kat dalam tu tak bagi .. lepas tu pegawai ktm yang jaga tu terus tarik pakcik tu bawak keluar .. pakcik tu pulak siap meronta-ronta lagi ..




Lepas tu ada sorang kakak pengsan dalam tren .. masa tu time pagi .. dia duk bersesak kat tengah orang ramai .. tiba-tiba pengsan .. pitam je kot sebab kejap je .. dah bagi duduk lepastu ok dah .. tapi nampak la muka dia pucat .. lagi ape ye .. dah lupa dah .. kalau tolak menolak tu perkara biasa dah .. tapi sejak saya exchange di stesen putra tak dah tengok kejadian macam tu .. sebab kat putra tak ramai orang .. siap dapat tempat duduk lagi .. so ape lagi tidurla sampai kajang .. haha .. tapi selalunya automatic bila sampai stesen bandar tasek selatan saya sedar .. lepas tu tak boleh tidur dah ..



Dah jadi entry pasal naik tren la pulak ni .. hehe .. lama dah nak cite benda ni ..cuma tak berkesempatan je .. tapi sekarang insyaallah masa luang akan ku habiskan dengan membuat coret-coretan di blog ini .. hahaha .. anyway hari ni i ayu gilak kot .. ok perasan .. haha .. hari ni pakai baju kurung lagi pergi kerja .. auwww .. sebab nya petang nati saya nak terus pergi klia .. hantar family naqi pergi umrah .. satu family pergi .. malam tadi diorang buat sembahyang hajat kat masjid ampang .. pastu ade buat makan-makan .. mummy tempah laksam .. abang long tempah macam-macam lauk .. ada masak lemak pisang muda, asam pedas ikan ape ntah, kambing,ayam goreng pastu ada sambal belacan dan ulam ulaman jugak .. waaa makan sampai lebam la .. mula-mula makan laksam dulu .. lepas tu makan nasik .. cehh pergi makan je .. tak laa i ni kan dah macam anak angkat mummy naqi .. so i mesti la pergi .. tolong-tolong sket .. semalam saya balik awal sebab nak pergi ampang .. pukul 4 dah keluar office .. dah mintak izin francis awal-awal dah nak balik awal ..



Teringat asam pedas semalam buat saya lapar je .. nasib baik bawak bekal nasik kerabu hari ni .. jom g makan .. konon nak wat entry ni awal pagi .. last-last tengah hari jugak siap .. ada new request tadi .. so siapkan dulu .. kalau entry tak ade gambar tak best la kan .. ni actually gambar time naqi tunang .. tapi sebab semalam saya dengan MA pakai baju yang sama so upload jelaa gambar ni .. nanti saya update entry naqi tunang .. sekarang gambar tak ade .. dalam laptop kat rumah .. sekarang guna laptop company bagi ..




p/s : MA tu my afiq .. malas nak taip panjang-panjang .. hehe ..

No comments: