Friday 10 February 2012

New Beggining part II

Hmmm .. part II lah sangat kan .. part I pun entry secoet je .. ade hati .. haha .. bukan ape la kan .. hari ni mood baik and tak busy sangat .. actually kerja dah siap .. so boring tak ade buat ape .. update la blog yang dah nak naik lumut ni ..



First at all saya kerja dengan company Cisco Malaysia Managed Sdn Bhd .. sebagai Security Assistant Engineer .. saya start kerja 02/02/2012 .. nice date to remember kan .. tapi sebelum tu saya dah pergi training selama 3 hari .. sebelum raya cina hari tu .. kalau nak tau ape tu Cisco boleh klik link tu .. tempat kerja saya di YTL data centre kat Sentul .. so kiranya saya manage security for ytl data centre laa .. nak tau YTL data centre pun boleh klik link jugak ..



Ape yang membuatkan saya mengedik dan membuak buak perasaan untuk berkongsi adalah lokasi tempat kerja saya yang sangat lah menarik .. betul .. sumpah tak tipu .. kalau sape-sape yang biasa pergi Sentul West mesti tau .. ytl data centre ni kat Sentul West .. belakang stesen komuter Sentul .. dari stesen komuter jalan kaki dalam 10 minit je ..


Ni gambar dari depan .. 

Haaaa .. cantikkan .. bangunan ytl ni berhadapan dengan bangunan Kl Performance Arts Centre (KlPac) .. kalau masuk ikut pintu gerbang memang agak jauh siket kedalam .. bangunan last sekali .. mula mula datang untuk interview dulu .. memang agak terperanjat jugak la .. macam tak percaya ada office kat dalam tempat macam tu .. sesat tau mak .. nasib baik mak tak nages .. hehe ..










haaa .. so dari pintu gerbang tu menghala ke office akan terserempak la dengan bangunan lama cenggini di tepi jalan .. dalam gambar nampak extra cantik .. tapi kalau realiti nampak extra seram okeyy .. hehe .. kalau buat photoshoot kat sini memang cantik banget .. kiri kanan hijau je .. sejuk mata memandang ..



okehh .. nak cita pasal office saya pulak .. memang senua design bangunan kat sini lebih kurang je .. renovate dari bangunan ktm lama rasanya la kalau tak silap saya .. office saya ni agak tersorok siket .. macam saya cite tadi .. berhadapan dengan Klpac .. masa sesat nak pergi interview tu pun saya masuk dalam Klpac la .. tanya sorang amoi tu .. alih2 depan tu je .. buek malu den ajo laa .. haha ..





disebabkan permandangan macam ni la saya sesat .. tak pernah terfikir pun office dengan rupa cenggini ni .. ingat kan tempat ape .. tapi siyes okk .. ni la tempat kerja saya .. cantik dan menarik ..






kreatif kan pintu gerbang macam tu kat entrance .. unik .. nampak macam kecik kan tapi sebenarnya agak besar jugak office ytl data centre ni .. dua tingkat .. tempat saya kat atas .. tapi mak oiiii .. sejuk mencengkam tulang rusuk gile tempat ni .. kadang2 sampai jari jemariku yang halus mulus ini cramp .. nak menulis pun tak boleh wooo ..





ni gambar entrace dari dalam .. nak masuk kena guna access card .. kan dah cakap unik .. dalam bangunan ade pokok .. haha .. tapi satu je kelemahan kat sini .. nak makan agak susah siket bagi yang tak ade transport macam saya ni .. agak jauh nak keluar .. memang company ade sediakan van untuk bawak staff pergi makan dan hantar pergi stesen ktm .. tapi siyes rasa macam pekerja bangla import je .. kat office ni tak ramai melayu .. dan tak ramai perempuan .. ramai india yang datang dari india .. kalau tak faham buat2 faham jelah ye .. cina pun ramai jugak ..





ni gambar entrance waktu malam .. serraam la kan .. tapi saya tak pernah la lagi stay sampai malam .. paling lambat pun 6.30 je .. tu pun dah kecoh nak balik .. hehe .. actually gambar ni semua saya amik kat internet je .. bb batery problem .. nak beli baru tunggu first gaji .. haha .. xpe bila bb dah ok saya amik gambar banyak2 okeeyy .. pastinya penuh dengan muka saya pulak lepas ni .. agagagagaga .. itu saja papai ...

No comments: