Friday 30 March 2012

Sri Lankan Veggie Food



Lunch tadi ikut kawan-kawan india kat office pergi makan Sri Lankan Veggie Food .. kenyang gila .. gambar tu hanya separuh dari dishes je .. ade lagi .. semua memang sayur la .. tapi boleh tambah .. dan tak cas pun untuk tambah nasi dan semua jenis veggie tu .. ada satu sup sayur dan sup kaler putih .. saya tak rasa pun .. sup sayur tu saya telan sampai separuh gak ar .. sebab rasa cili yang dijeruk then dikeringkan .. dia rasa lain macam tak tau nak cakap .. pencuci mulut ada bubur versi india punya la .. bubur sagu tapi letak rempah-rempah so saya tak boleh nak telan .. just rasa siket je ..


Saya paling suka yang macam salad kobis unggu tu .. ape ntah nama die .. tu sedap .. rasa pedas dan masam .. macam kerabu siket .. yang tak ade dalam gambar pajeri nenas .. tapi ni istimewa hari jumaat sahaja .. kalau hari biasa hidangan veggie ni cuma terdiri dari 7 jenis veggie sahaja .. sebab excited sangat tadi so tak kira pulak ade berapa jenis ..


kalau bab rasa pulak bagi saya okay la .. sedap .. tapi ade jugak yang saya tak boleh masuk .. macam dal die tu .. saya tak makan .. kawan office yang sorang ni pulak suka .. siap tambah-tambah dal .. yang sorang lagi siap 3 kali tambah .. badan keding je .. haha .. menu die memang semua sayur jelaa .. kalau nak tambah ikan atau ayam tu kena order asing .. tapi saya tak order pun sebab tengok makanan dah penuh daun pisang dah ..


mula-mula masuk restaurant tu macam alamakkk .. nak makan sini ke .. kuatnya bau die .. saya dah tengok offficemate melayu ni .. saya tengok die, die tengok saya .. lepastu Gauri yang tukang bawak datang jalan-jalan cari makan tu cakap ada bilik VIP kat sebelah .. okay .. baru rasa lega .. lepastu terus excited bila pelayan mula letak daun pisang dan atur macam-macam jenis veggie .. tak sabar nak rasa .. setiap orang makan mungkin kira 1 set la kot .. sorang RM10 .. okalahh kenyang .. :)

No comments: