Friday 19 June 2015

Selamat Berpuasa

Assalamualikum..

Hari ni dah hari ke-2 puasa tahun ni.. Alhamdulillah.. tahun lepas aku dalam pantang.. dapat puasa last 3 hari sebelum raya je.. memang cabaran la pantang time puasa.. orang berbuka makan dapdap.. kita tengok jelaa.. lagi2 air bandung soya laa, soya cincau laa, bandung cincau laaa.. nanges ceruk dinding je iols dulu.. kahkah

Kelmarin sahur kunci jam pukul 5.00 tapi bangun pkul 5.20 sebab aku tengok kat apps dalam fon imsak pukul 5.45 subuh 5.55 mcm tu lahh.. dah siap2 panaskan lauk hidang nasi kejut suami dah.. elok je aku cedok lauk letak dalam pinggan azan dah.. terus pandang muka laki iols.. wakakaka.. nasib xkena mawah tau..

So hari ni bangun awal sikit pukul 5.. kah2.. tapi sempat la makan.. kunci jam kat nfon 4.45 tapi xbunyi pulak.. cis betul.. tu nasib baik aku tersedar pukul 5.. aku cakap kat laki aku malaikat kejut bangun sahur dia gelak2.. hehh.. bukak puasa semalam masak ala kadar je.. ayam goreng bawang & kentang dengan sup sayur.. tu pun dah mintak approval dulu nak makan apa berbuka.. nasib laki iols jenis makan xsusah sangat.. lau x jenuh nak masak.. dah la aku balik kerja pukul 6 baru sampai rumah.. tu pun sampai2 terus gopoh2 masuk dapur..

Aku dah masuk 6 bulan dah.. minggu ni 24 weeks.. tapi bila scan baby kecik doc takut x accurate tarikh due date aku tu.. sebab lambat dalam 10 hari camtu.. aku dah pening nak ikut yang mana.. redha jelaa.. yang susahnya nak cuti laa.. unpaid leave la jawabnya.. -________-

Rania plak sekarang ni susah la haiii nak makan nasi.. benda lain dia makan.. biskut kopok semua tu.. nasi makan dua tiga suap dah geleng kepala.. kalau masuk mulut pun dia luah balik.. tapi dia makan lauk.. nak makan sendiri ok.. kalau makan kena bagi dia pegang lauk.. lau x sebok je tangan kecik tu nak amik sendiri dalam pinggan.. semalam bagi makan sup sayur dia makan la jugak sikit.. kalau xde kuah memang xnak langsung.. satu suap je dah geleng.. letak kicap lagi dia xsuka.. amboii kemain kenit ni tau.. makan memilih.. nak yang sedap2 je.. kalau nasi kuah gulai tu memang fav dia la.. makan sampai kenyang.. ibu je malas nak masak gulai.. huhu

Hari ni nak masak apa plak untuk berbuka.. menu kat rumah tu hari2 ayam laa.. sebab ayah nia tu xmakan ikan.. seafood pun xmakan gak.. tapi sotong celup tepung makan.. pelik betul.. kalau sotong masak lain xmakan.. eee ngada tau..

No comments: