Wednesday 6 July 2011

Ayam Penyet ..


Assalamualaikum .. hye .. 

Ni nak cite sket .. tadi sya g jalan2 kat IOI Mall .. carik nfon baru .. memandangkan nfon buruk dah rosak .. saya xbeli pun nfon yang saya kabo kat entry ni pun .. saya beli nfon cap ayam je .. yang murahan .. almaklumlah .. ongkosnya ketiadaan dongk .. uh .. sob3 .. xde ke dato atau anak dato xpun tan sri yg nak tlg sponsorkan .. hehe ..

Ok2 .. fine .. brenti membebel .. saya bukan nak ckp pasal nfon pun .. tapi nak cakap tadi lepas jalan2 saya n kakak ipar, mak n adik saya singgah makan kat Ayam Penyet yang kat luar IOI Mall tu .. saya, mak, n adik order ayam penyet n kak ipar saya order bakso .. minuman lak saya order sirap bandung cincau .. wahh best2 .. 

ni lah rupa ayam penyet nye .. 


motip sebenar saya adalah .. jeng jeng jeng .. hmmm .. xsedap pun makan ayam penyet kat sini .. oppss .. harap taukey kedai ni xbaca n saman saya nanti .. tapi siyes la cakap .. sambal die xsedap .. tengok rupe macam sedap kan .. so korang lain kali jangan tertipu ngan pompuan cantik .. eh .. tibe2 lak .. haha .. kami semua makan dengan lajunya sebab adrian anak sedara saya nangis sebab terliur tengok kami semua makan .. kesian die .. hmm .. xyah la ian .. xsedap pun .. makan nestum lagi sedap .. hehe ..


okey korang nak tau nape saya cakap xsedap .. haa .. sebab minggu lepas saya baru je lepas makan ayam penyet kat Wong Solo kat Bangi .. saya pegi ngan girlfren saya sasha n wanie ..girlfren reunion la ni .. hehe ..

usah risau sebab dijamin halalan thayyiban .. :))


saya ngan sasha order set ayam penyet n wanie order set ayam bakar .. salah satu menu yang paling top kat wong solo .. harga murah je .. Rm 10.90 sen je .. lau xsilap saya la .. lu[pe lak .. minum plak saya order sirap laici .. tapi yang datang air sirap je .. terus rasa cam makan kat kenduri .. nasib baik sirap die sodap sampai si wanie pun galak pi order sirap jugak ..

ayam penyet wong solo ..
ayam bakar Wong Solo ..



Okey sumpah sedap ayam penyet kat wong solo ni .. saya ngan sasha makan sambil menitiskan air mata tau .. sebab pedas gile .. tapi kami makan sampai licin .. memang lagi pedas lagi sedap .. pergh .. memang best ..  patutla dalam set tu ade satu mineral yang botol kecik .. sebab memang sambal die pedas gle kot .. yang si wanie punya ayam bakar pun sedap gak .. die kata la .. sebab die cakap sebelum datang die dah search google ape yang sedap kat wong solo nih .. sebab tu die order ayam bakar ..

oh .. lupa nak cak cakap .. selain tu kami jugak order side order sambal udang petai .. sedap gak tapi xsepedas saambal penyet die tu .. yang tu memang berapi .. nasib baik xkeluar api ikut telinga .. n yang paling menarik perhatian kami ialah minuman kat sini haa .. ada satu jus tu nama die jus poligami .. tapi sorang pun xnak try sebab takut nanti kena madu .. muahahaha ..

itu dia .. udang petai .. sedap xpedas sangat ..

jus poligami dol .. adeke patut .. hehe

masa nak bayar tu kami sempat gak tanya nga cashier nape nama jus tu poligami .. die kata sebab campuran 4 jenis buah .. oh tidak .. madu 4 .. hmmm .. kami makan dengan syioknye sampai xsedar kami je yang tinggal .. orang dah nak tutup kedai laa .. xgreti2 nak balik .. haha .. bukan ape sebab syiok duduk bersila ni haa .. sambil borak2 minum air kosong sebab sirap dah abis masa makan nasik ayam penyet yang pedas xterkata .. 


so ape tunggu lagi uols .. memang berbaloi baloi n xnyesal punya .. cei rasa cam pengacara jalan2 carik makan lak .. keh keh ..


No comments: