Friday, 11 January 2013

Garlic Bread


Bila time malas nak masak n konon-konon nak diet .. ni la makanan aku .. senang, cepat dan sedap .. selalu garlic bread aku suka letak cheese .. selalunya aku guna roti sandwich gardenia tu je .. tapi hari tu teringin nak rasa french bread pulak .. selalu pergi giant nampak pak arab beli roti tu .. teringin gak ar nak rasa .. so balik try la buat garlic french bread ..



comeeiii x alat pemanggang i .. beli kat daiso 5 hinggit .. multipurpose punya pemanggang .. tapi xpenah lagi cuba panggang benda lain selain roti .. haha .. aku buat sendiri je garlic spread ni .. senang je pun .. tumbuk bawang putih sampai lumat, gaul dengan butter atau planta .. aku guna butter yang lebih buat kek hari tu .. ekekeke .. buat banyak2 simpan dalam peti .. kan senang bila rasa lapar boleh terus buat .. tapi kalau malas nak buat sendiri garlic spread ni .. boleh beli kat jual barang bakery ..




ni lepas dah letak cheese .. oh terhangit sedikit .. haha .. cheese yang ni lambat siket nak cair .. dah hangit roti hakak cheese nya xcair2 .. selalu guna kraft tu je .. yang tu senang nak melt .. tu yg sodapp tu .. ni aku beli jenama arab kat giant .. sebab tengok tebal2 segar bugar terliur sudah .. huhu .. makan panas2 sedoppp nih .. *lap ai lioq*


Tuesday, 8 January 2013

Ikan masak 3 rasa


Lepas abis nanges tengok gambar konvo trus masuk dapur .. kan aku cakap aku turun beli barang .. sebenarnya aku beli ikan .. masa pilih tu aku macam confirm je yang aku amik tu ikan siakap .. tapi bila tengok harga rm4 je sekor aku macam confuse .. betul ke ikan siakap .. makan kat kedai mahal gila .. yang belum masak xkan murah pulak ..


masa nak bayar tu tanya la kan casheir tu ikan ape .. dia cakap la tu ikan nama T kat depan .. dia ada bagitau tapi aku dah lupa .. T___T cashier tu tnya xpenah beli ikan ni ke? aku senyum2 cakap xpenah .. aku ni beli ikan pun jarang2 dik oiii .. lagi2 ikan besar .. masa kat GMI dulu ada la masak ikan siakap tapi tu xbeli pun .. member pergi mancing .. saiz ikan yang aku beli xde la besar mana pun .. tapi masa nak siang tu hazab jugak la .. aku bukan biasa pun siang ikan besar2 gtu .. dengan sisik lagi haa .. masa masak kat GMI tukang siang nya si chachi kawan aku .. aku tukang masak je ..


semalam aku masak 3 rasa .. tapi sebelum tu haruslan google.com dulu resepi .. huhu .. sebab aku xpenah buat .. kang aku main hentam bukan 3 rasa yang jadik .. jadik bermacam macam rasa .. dolu2 turn chachi  masak 3 rasa .. turn aku masak siakap stim je .. semalam masak sos 3 rasa dulu baru goreng ikan garing2 then curah sos kat atas ikan .. lulus la kalau nikut tekak aku ni haa .. sendiri masak mesti la kan .. yang jadi teringin nak makan tu sebab sebelum encik tunang balik KB hari tu ada pergi makan kat Ana Ikan Bakar Petai kat Bangi .. order Siakap 3 rasa .. tu yang macam teringat2 .. nak try la masak sendiri pulak kan .. lau asikk la nak g makan kat ana tu memang pokai la .. hari tu pun makan 2 ore rm50++ .. order sekoq siakap 3 rasa ngan sekoq sotong saiz kecik celup tepung .. nasik puteh 2 ngan jus oren gelas besaq ..



sotong sampai dulu so masa ikan sampai tinggal beberapa ketul je lagi .. kami berdua dah ngap2 .. sedappp gilos sotong celup tepung kat situ .. okay berbalik pada cerita ikan 3 rasa aku tu .. aku masak xde la letak nenas bagai .. xkan la nak beli sebijik nenas semata2 nak wat ikan 3 rasa kan .. so aku letak tomato je potong dadu ..




ikan 3 rasa aku punya versi .. sila jangan bandingkan dengan versi ana ikan bakar petai punya okehh .. walaupun rupanya agak tidak menarik .. tapi rasa tu tetap ada .. tapi yang sayang nya .. ikan tu kan .. punyaaaaa laaaaa banyak tulang .. tulang dia kecik2 pastu melekat sekali ngan isi ikan .. *frust* okeh .. entah ape2 ikan banyak tulang camtu .. nak makan pun susah kena cari tulang dulu .. terus aku blacklist  ikan T ni .. xnak dah beli lagi .. isi ikan ni sedap .. manis lembut dah xhanyir macam siakap .. tapi sebab banyak tulang tu je yang jadi xbest .. kesian kat kau ikan .. terus sesi makan malam jadi lama sebab duk cari tulang ikan .. T___T tapi licin jugak la dikerjakan ikan tu walaupun banyak tulang .. hehe



lain kali kena confirm betul2 ikan apa baru beli .. kena belajar dari sekarang kang dah kawin xde la kekok nak masak kat mertua kan .. huhu


Gambar Konvo


As Salam

Semalam kat office dapat call dari posman cakap nak hantar barang .. aku ingatkan barang office punya .. rupanya dia cakap kat rumah aku .. aku pelik bin ajaib sebab barang ape plak la kan .. aku xde beli barang online ke hape .. kalau ada pun aku guna alamat office .. xde nak guna alamat rumah sebab dah tau most of time aku kat office .. aku pun dengan selamba je suruh abang posman tu tinggalkan barang tu kat kedai runcit kat bawah tu je .. nanti aku ambik ..


Bila dah balik lupa la plak nak ambik .. nasib la masa turun beli barang, dah nak naik lif dah pun .. teringat yang posman ada hantar barang .. terus pergi tanya kat kedai tu .. dapat je macam aihhh ape yang macam besar semacam je sampul ni .. pastu belek punya belek ada la tulis kat situ GMI .. owwwww baru teringat ni mesti gambar konvo .. aku lupa plak yang aku bagi alamat kat kajang .. aku punya la duk call adik aku kat kampung tanya gambar konvo dah sampai ke belum ..-___-



masa bukak tu aku xde la eksaited sangat pun .. sebab dah dapat agak mesti gambar aku hodoh punya .. T___T .. sebab aku memang x photogenic ..  tapi eksaited siket tu adalaa ..  huhu .. bila bukak je teruss *nanges* benar bagai diduga .. rasa macam xnak letak dalam frame je .. keciwaaaaa .. 



yang tukang bagi scroll tu lagi kacak dari aku .. dengan double chin nya jelas kelihatan .. hampehhh .. dah la dapat 3 keping gambar je pun .. tapi satu pun xde yang cantik .. yang boleh tunjuk kat anak2 cucu nanti .. 



nampak gumukk laaa dagu berlapis gitu .. *nanges lagi* dah la senyum nampak gigi .. xcomeii langsung .. penat je belatih depan cermin cara senyum xnak nampak gumuk .. -___-


 
 
yang gambar last paling xleh blah .. OKU trus aku .. *fensan*



Friday, 28 December 2012

Sweet nya Kamu !!




sweet kan tunang i .. muahahaha .. gediksss .. hamboiii kamu pun dah pandai gedik ya b .. anak-anak ehhh .. anak kucing pun kita takde b .. hehe .. In Sya Allah in next few years okay b .. :P

Akad Nikah Apek & Lieuney


Waaahhh tengok majlis akad nikah apek & Lieuney i plak yang terasa nerbess .. boleh plak gitu kan .. haha .. lambat laki makcik oii .. 5 bulan lagi ko nak nerbess pun .. ilek ar .. haha .. comeyy ngat la lieuney omaigaddd .. makeup pun light jee .. memang menjadi inspirasi ar .. sukaa makeup light macam tu je .. sebab dah penah makeup tebal .. muka i jadi nyahhh okay .. -__- tapi xtau la kan maybe depends on makeup artis tu jugak la kan .. tapi yang makeup aku tebal doploh inci tu pun bukan makeup artis biasa2 .. siap buat kelas makeup lagi haa .. aku xde simpan pun gambar tu .. sebab xsanggup nak tengok .. masa tu jadi model untuk kelas makeup .. abih ditonyoh muka mak jadi nyah .. T___T


hamboiii .. bukan main panjang mukadimah .. nak cita pasal akad nikah apekliueney tapi dah jadi cita i transfer jadi nyah pulak .. hehe .. majlis sanding diorang nanti mesti very the gempakss kan .. xsabar nak tengok baju n makeup lieuney nanti ..


cantik kan ..macam mana lah time aku nanti .. xnak pikir xnak pikir .. haha .. hopefully comey macam ni .. ahakss .. In Sya Allah .. aku ni baju akad pun xde lagi .. plan nak pakai jubah .. tapi belum decive nak tempah ke nak beli yang dah siap .. my niece suruh tempah .. buat jubah modern .. okayy gak tu .. tapi kena tengok budget 2013 dulu .. -__-



sumber picca dari intagram izuwanismail





cantik plak kan veil panjang camtu ..


alaa suweettt nya theyollss kan ..

kaler ni pun cantik .. cream ke ape ehh .. dalam insta pun ramai yang tanya kaler ape .. tapi macam coklat cair pun ada gak .. cuma xberkenan satu je .. tang tudung masuk dalam baju .. bagi mata aku la kan nampak pelik je .. tapi kalau dah orang cantik pakai semua nampak cantik pun .. :)




Tuesday, 25 December 2012

Design Baju Pengantin part II


Mula2 macam nak update kat entry lepas je pastu cam xtau nak start kat mana lak .. huhu .. finally dah dapat  design cane untuk baju majlis resepsi nanti .. simple n cumil gitu .. tetap macam yang dulu tu .. baju kurung modern ..



tang kain tu nak macam kain scha kat atas tu haa .. baju tu okay dah tapi xnak senteng macam tu .. tapi nak tangan slim macam tu laa .. tapi la kan cabaran nya nya bila tang nak bagi tau tailor tu .. kang aku terangkan berbelit - belit idok nya faham .. haihhhh ..



haaaa .. lebih kurang macam ni la yaaa .. tapi ni macam ketat sangat kan .. daku tidak ketahuan laa siapa dalam gambar tu .. mintak maaf la ya tuan empunya badan .. daku mencilok sahaja bila google.com .. auwww .. xdapat daku nak membayangkan diri ku pakai baju pengantin .. lahaaiiiii .. omeyy nya omeeyyy nyaa .. -___-

ok bye .. gud nite ..


Friday, 21 December 2012

Design Baju Pengantin


Kain untuk buat baju majlis bertandang nanti dah beli kat jakel shah alam isnin minggu lepas .. kaler silver .. beli kain lace 2 meter je .. kain satin 4 meter .. total kos semua rm200 .. budget pun mmg dalam 200 je .. alhamdulillah jumpa yang berkenan dihati .. ada yang cantikkk sangat tapi ya ampun harga dia .. xmampu den haa ..

sekarang ni fikir nak jahit cane pulak .. dalam kepala dah ada dah .. tapi nak terjemahkan tu susah .. haha .. saya nak baju kahwin yang simple je .. xnak la glamour2 sangat .. sekarang ni duk usha2 baju kahwin retis je .. cari idea untuk design baju sendiri .. saya nak baju kurung modern je .. xnak kebaya ..



contoh macam baju marion ni .. design simple je .. cantik dan berkenan sangat .. ni menduduki tangga pertama carta hati ku .. haha .. baju kahwin scha pun cantik gak .. simple .. tapi xberkenan tang kain dia tu .. cam terlalu biasa .. top dah okay dah .. yang scha punya tu lawa la sebab kain pun lace jugak .. cam saya top je lace .. kain satin je .. lau simple sangat camtu xcantik la kan ..

dengan selamba nya mencilok gambar dari oh bulan .. haha

kan baguih kalu pandai melukis .. boleh la main lukis2 macam pereka fesyen gitu .. tapi xpe asal imaginasi kuat je .. nanti bagi tau la tukang jahit tu cane .. tak pun suruh dia lukis kan .. tukang jahit mesti pandai lukis kan .. hehe ..


yang ini lagi simple but nice .. buat baju raya okay ni .. hehe ..