Thursday 19 April 2012

Cinta Buat Emelda



best gileeeee cite neh .. adaptasi novel Kasih Antara Kita .. cite memang menarik .. kisah pengorbanan seorang adik terhadap kakak kembarnya .. malam tadi saya tengok sampai nanges-nanges .. huhu .. saya dah lupa bila baca novel ni .. rasa baru gak .. dalam tahun lepas .. masa kat rumah abang kat bukit jalil .. kakak ipar saya tu memang pengumpul novel .. so kalau pergi sana memang syiokk ar .. pilih yang mana suka ..



rasanya cita ni lagi menjadi dari ombak rindu .. mungkin sebab drama so boleh diolah ikut jalan cerita novel .. boleh challenge Nora Elena rasanya neh ..  pelakon-pelakon pun not bad .. saya memang suka dengan almy nadia since dia berlawak dalam Edisi Khas dengan johan tu .. dia pun comel je .. cuma sekarang nampak macam berisi siket .. macam fasha sandha dah sekali tengok .. body jelaa k .. hehe .. hero pulak fizo omar .. saya takde la minat sangat fizo omar walaupun dia orang senegeri ngan saya .. tapi boleh tahan suka jugak la .. huhu .. tapi fizo agak serabai siket dalam cita ni .. nampak serabai je dengan jambang dia tu .. eee tak sukeee ..



paling best sekali sebab ada mia la .. comei gila la budak neh .. rasa nak peluk-peluk cium je .. hihi .. dah la cakap pun dah petah sekarang .. dah menjadi la lakonan dia .. tak macam cita adam maya dulu .. cakap pun sebijik-sebijik je .. mungkin sebab kecik lagi masa tu .. tapi gaya rambut tetap tak berubah .. tapi takpe still cute miut dak mia tu .. :))





malam tadi baru tengok dari episode 1-5 .. yelaa .. saya tak sempat nak tengok kat tv .. kan keje balik lewat .. so download jelaa .. nasib baik Bro Kaze sangat baik hati upload cita neh .. thanks bang !! konon macam dia baca je .. haha .. malam ni nak sambung lagi .. huuuu sungguh shahdu malam tadi .. meleleh-leleh berjejeran air mata neh .. layan sorang-sorang kan .. tu yang feeling lebih ..




tau pasal cite ni pun masa balik kampung hari tu .. tertengok kat tv .. lepastu macam perasan .. cakap kat kakak ehhh, ni macam cite novel je .. teros anak sedara menjampuk .. yelaa novel kasih antara kita .. oooo patutla macam tau je jalan cita dia .. tu yang terus carik download link .. hari ni kat tv dah episode 16 .. saya baru je siap download yang semalam punya episode 15 .. huuuu tak sabar nak tengok ..




hmm nampak gaya tido lewat lagi lah malam neh .. pagi tadi pun bebal je nak bangun tido .. tu pun paksa mata dan hati untuk tido semalam .. saya ni jenis tak boleh dan tak reti nak sabar .. kalau tengok cita bersiri mesti nak kena khatam cepat-cepat .. tak kisah tak tido malam pun .. kalau dulu time study selalu macam tu laa .. tak tido sebab tengok cite korea .. sanggup ni berjaga sorang-sorang .. tak ada perasaan takut plak tu .. huhu .. sama macam baca novel jugak .. saya kalau baca memang habis sehari je .. sebab perasaan ingin tahu tu .. kena habiskan jugak .. benci tau perasaan gelojoh kurang sabar macam neh .. T_____T





comel je mia main roller blade kan .. wahhh tak sabar nya nak tengok .. nasib la duk office yang sentisa ramai orang lalu lalang kat belakang meja saya .. lau tak dah lama curi-curi tengok .. hehe .. tengak duk cari-cari gambar diorang kat google terjumpa plak blog novelis asal cerita kisah cinta kita ni .. tahniah la kak aleya aneesa .. banyak dah sekarang ni novel dijadikan drama dan filem .. lagipun karya novelis ni memang lagi menarik pun .. kadang-kadang ketaklogikan tu jadi kita khayal walaupun benda yang tak mungin berlaku di alam nyata .. MA memang selalu membebel kalau saya baca novel .. dia cakap saya suka terikut-ikut .. pastu jadi jiwang karat tak tentu pasal .. haha .. pengaruh novel betullah .. :))


p/s : nak anak comei macam mia .. hihi ..

6 comments:

✿INA AINAA✿ said...

woot!!! mcam best jew!!!..nak tgok gak... awwww, mood tgh best ni blh ;a lyn cite2 camni..hahahaha

tengs sharing, kalau tak ena tak tahu akan cerita sebegini

Novelis Aleya Aneesa said...

terima kasih sudi baca kasih antara kita dan sudi juga tengok cinta buat emelda tu, ;-)

Nana Hussin said...

Ainaa : memang best sangat .. ni pun xsabar2 nak balik tengok .. pastu mata bengkak je kat office .. sebab tdo lewat .. haha

Nana Hussin said...

wahhh .. tengks kak sudi jengok blog saya ni .. bangga nya novelis terkenal comment .. haha .. tahniah n gud luck ye kak .. :))

Riena Haiqal said...

suka sangat2 wayang ni tau.. lepas balik keja tak sah kalau tak tengok.. kalau terlepas tengok, mesti cepat2 g tenet tengok kat tonton.. :)

Nana Hussin said...

hehe .. xsabar nak tgk hari ni punya .. tapi esok la baru leh download .. nana kadang2 pukul 9 baru sampai rumah .. so memang xsempat nak tgk kat tv .. T____T