Friday 28 November 2014

Kesayangan tak sihat

Assalamualikum..
Si kenit rania dah 2 hari xsihat.. ibu pun dah 2 hari jgk EL.. hari ni baru masuk office balik.. Alkisahnya macam ni.. start dari minggu lepas lg aku perasan.. balik dari nursery je rania xde suara.. macam serak2 basah gtu.. aku ada tanya ngan pengasuh dia tu.. dia cakap nia ok je.. xde la nangis sangat pun..
 
So hari isnin tu aku hantar nia g taska macam biasa la.. balik ptg tu nia xde suara lagi.. nak nangis pun xkluar suara.. aku dah xsedap hati. dah la susah nak tido skrg ni.. nak kena dodoi macam masa dalam pantang dulu lak.. so aku decice amik el selasa sebab nak pantau keadaan dia macam mana..
Duduk kat rumah ngan ok sikit.. suara dah makin elok.. aktif pun bukan main lagi xpadan ngan kecik.. pastu ptg aku ngan husband bawak nia g giant beli brg dapur sikit.. semua dah habis pulak.. masa keluar tu elok je xhujan.. masa nak balik tu la hujan.. kesian nia.. aku dah agak dah mesti demam punya..

So malam tu dia xlena tidur.. kejap2 jaga.. badan pun start panas dah.. bangun pagi tu terus merengek.. xleh tinggal kejap.. hidung pun dah berair dah.. aku nak g keje n hantar nia pegu taska macam xsampai hati la pulak.. so aku el lagi.. Seharian kat rumah panas badan dah hilang.. cuma selsema je ada lagi.. lau selsema memang kesian.. nak minum susu pun susah.. xselesa nak bernafas tu yang merengek je..

Hari ni nia dah ok sikit.. selsema pun dah xteruk sangat.. tapi g hantar nursery pagi tadi nia nanges.. selalu dia ok je sengih2.. kalau dia xsihat memang dia xnak.. balik ptg tadi pun pengasuh ckp nia xnak duduk.. nak dukung je.. pastu xnak tido.. tido kejap je tghari.. Hai la anak.. dilemma ibu tau.. ikut hati dah lama ibu berenti keje dah.. duduk kt office pun hati xtenang je.. teringat2 kat anak.. buat apa.. minum susu ke x.. tidur ke x.. nanges ke x.. hmmm sindrom ibu2 berkerja kalih ya.. tsktskk

No comments: