Tuesday, 26 April 2011

Ombak rindu


Tak sabar nak tgk Ombak Rindu .. lagi2 my fav maya karin yg blakon .. cite ni adaptasi dari novel ombak rindu .. karya Fauziah Ashari .. peminat2 novel mesti tau novel ni .. hmm rasa nye la kan kalau filem adaptasi ni xde la 100% sama .. biasalah kan lau novel kan khayalan tu mcm melampau sket .. hehe .. tapi suka la tgk maya karin bertudung .. comel gile .. dijangka akan keluar di pawagam bulan Julai .. hmm .. lambat lgi la kan .. 

ni saya kenalkan kakak saya maya .. hehe

serious comel kan maya bertudung .. memang nampak lain .. elegant n nampak sesuai dengan dia .. hero filem ni Aaron Aziz ..  ok laa .. sesuai je diorang tu .. agak2 saya la kan filem ni bakal pecah panggung .. sebab ape kan novel ni mmg jadi kegemaran ramai lah .. pastu pelakon yg dipilih pulak mmg dah terkenal dan ramai peminat .. 

suka scene ni ..
pada sape2 yg xbaca novel ni .. saya kasi siket sinopsis nye okehh .. lau versi novel la kan .. ada 3 chapter .. maksudnya smbungan la .. yg versi filem ni xtau la scene sampai mane .. mungkin lau pecah panggung .. akan ada ombak rindu 2 dan 3 plak .. hehe .. macam saya pulak yg buat filem neh .. =.=

lisa pun ade okeehh ..

Sinopsis :

IZZAH (Maya Karin) adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.

Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela.

Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz (Aaron Aziz). Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia (Lisa Surihani), anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?


Pelakon :

MAYA KARIN
AARON AZIZ
LISA SURIHANI
BRONT PALARAE
AZIZAH MAHZAN
ZAIDI OMAR
NORMAH DAMANHURI
NATASHA HUDSON




Kita layan pic je lah dulu kan .. filem nye lambat lagi nak kuar .. xpun p baca novel OMBAK RINDU dulu .. sambungan kedua CINTA TIADA AKHIRNYA dan ketiga RINDUKU CINTAKU .. semua nya best .. siyess ..










11 comments:

syafeika edora said...

da bc da sume novel tu,haha.. :p

dyanina said...

waaaaaaaaaaaaaaaa ! xsaba nyeee.
haih. fanatik nieyh :)

Nana Hussin said...

syafeika : saya pun dah baca smua .. tp dah lama dah .. tu pun pinjam org punya time blaja kat kedah dulu ..


dyanina : tulaa .. saya pun .. dah la pelakon2 dia smua yg saya minat ..

misz myza said...

penah baca sampai ombak rindu je.. yang sambgn x penah bce lg... Tp, napa hero dia Aaron aziz.. burink lak tgk.. ehhehehee

Nana Hussin said...

saya pun dah ingt2 lupa smbungan die tu .. tp aaron aziz ok pe awk .. ganteng la jugak .. haha .. kat m'sia ni kan xtamai hero yg ganteng n berbakat ..

Annis Suzana said...

sume pelakon meletops u ollz... sume i suke.. hoyeah2... :D

Nana Hussin said...

Annis : iolss pun sukeee .. hehe :))

^^nu[dd]yra^^ said...

dtg sini sbb ttgk tajuk "ombak rindu" kat nuffnang exchange....owh filem ek ...ingatkan drama...ttiber terexcited lak nak tgk muvie tuh bl bacer entri awak nih....

dah bacer novel yg pertama n kedua...nak belilah nnt yg ke3 kat bookfair ahad nnt..

[mode:teruja...disbbbkan dah teruja...dah terklik button follow...;p]

Nana Hussin said...

nuddyra: mesti kna teruja awk .. pelakon die best2 .. hehe .. keep in touch ya babe .. :))

Aziz Syaidahtul said...

woah..lisa surihani akan jd antagonis..ok nak tengok..keh3

Nana Hussin said...

tulaa .. mesti kna tgk .. watak lisa kali ni lain .. wlau dlm cite jangan pandang belakang congkak tu pun jadi jahat gak .. tapi tu lain ..